تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ عباس حیدرنیا
آرشیو وبلاگ
      طراحی و نقاشی (گالری حیدرنیا Heydarneia gallery)
پیسارو نویسنده: عباس حیدرنیا - شنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸۸

پیسارو  Pissarro  

 چهره خود نقاش

پیسارو Pissarro ، کامی پیسارو نقاش فرانسوی ( 1830- 1903) از شخصیتهای برجسته و راهبر در جنبش امپرسیونیسم به شمار می آید .

او در پاریس و در بیست و پنج سالگی به طور جدی وارد جدی وارد نقاشی شد. زیر نظر کرو ، و نیز در آکادمی سوییس هنر آموزی کرد. مانه ، مونه و سزان را در همین زمان شناخت. طبق توصیه کرو به نقاشی در فضای باز پرداخت. آثار اولیه اش با رنگسایه های ملایم و ترکیب بندی ساده ، مورد توجه منتقدان واقع شدند.  در جریان جنگ پروس و فرانسه بسیاری از آثارش را از دست داد. یکسالی را زیر نظر مونه در انگلستان گزرانید (1780-1871)، و به مطالعه آثار ترنر ، کانستبل و نقاشان هلندی پرداخت. پس از بازگشت به فرانسه در تشکُل نقاشانی که بعداً امپرسیونیت نام گرفتند، نقشی موثر ایفا کرد. بعداً نیز آثارش را در هشت نمایشگاه امپرسیونیست ها به نمایش گذاشت (1874-1886) از پنتواز به ارانی تغییر مکان کرد (1884) ؛ ولی برای نقاشی از چشماندازهای شهری و ساحلی بارها به شهرهای لوهاور، روئن و پاریس سفر کرد. او به رغم تنگدستی هرگز در پی آن نبود که از سوی سالُن رسمی پذیرفته شود و بدین طریق امتیازی بدست آورد.

پیسارو که راهنمای هنرمندانی چون سزان و گوگن بود و بر آنها اثر گذاشت، خود نیز همواره آماده پذیرش دستاوردهای دیگران بود. چنانکه اسلوب نقطه گذاری سَُرا را چند سالی به عاریت گرفت (1886-1888)؛ و به پیروی از مُنه، نقاشی از مجموع واحد در اوقات و اوضاع مختلف را تجربه کرد. با این حال، هیچگاه خصوصیتهای کار خود را از دست نداد. شکل گیری سبک و اسلوب امپرسیونیسم تا حد زیادی مدیون تجربه های اوست. ولی نقاشیهایش از دو لحاظ با آثار امپرسیونیست های دیگر تفاوت دارند:

 -  منظره های او و به خصوص چشم اندازهای پنتواز (مثلاً : کنت دو ژاله 1867) با افق رفیع، فضای فراخ و انباشتگی رنگ از ترکیب بندی دقیق تری برخودارند (سزان که به تناوب در سالهای 1872-1877 در کنار پیسارو کار می کرد، تحت تاثیر همین آثار فرار گرفت).

-  نقاشهای او نه فقط محصول مشاهده دقیق موقعیتهای معین در طبیعت، بلکه نمایانگر کار و موقعیت آدمها هستند.

پیسارو که ستایشگر میّه و دُمیه بود انسانهای زحمتکش را شایسته احترام  می دانست. اعتقاد به سوسیالیم را می توان از محتوای بعضی از نامه هایش دریافت.    

  نظرات ()
مطالب اخیر برای زندگی حکایت احساس خوشبختی/ بدبختی حکایت بهترین لحظات از نگاه چارلی چاپلین هانری ماتیس ژرژ سورا تمام روز نقاشی کردم جان سینگر سارجنت سمبولیسم
کلمات کلیدی وبلاگ هنر (٢٤) نقاشان فرانسه (۳) نقاشان امپرسیونیسم (٢) داستان کوتاه (٢) پل سزان (۱) اسپانیایی (۱) ترکیب رنگ (۱) کلاژ (۱) رامبرانت (۱) کلود مونه (۱) ادوارد مونک (۱) لبخند ژکوند (۱) سبک امپرسیونیسم (۱) سبک اکسپرسیونیسم (۱) شناخت رنگها (۱) پابلو پیکاسو (۱) هنرمند اسپانیایی (۱) کاندینسکی (۱) واسیلی کاندینسکی (۱) هنر رنسانس (۱) فرانسیسکو گویا (۱) نقاشان جهان (۱) نقاشان روسی (۱) claude monet (۱) ‍‍ژرژ براک (۱) پاستل (۱) ‎cubisme ‏ (۱) رمانتیسیسم (۱) رمانتیسیسم در هنر (۱) تابلو جیغ (۱) ویلیام ترنر (۱) پیسارو (۱) pissarro (۱) نقاش فرانسوی (۱) آثار وانگوگ (۱) زندگی نامه وان گوگ (۱) پیکاسو (۱) سورئالیسم (۱) سالوادور دالی (۱) کوبیسم (۱) پست مدرنیسم (۱) ترنر (۱) سمبولیسم (۱) مونالیزا (۱) آثار ترنر (۱) هنر انگلیسی (۱) پتر پل روبنس (۱) نقاشان قرن 17 (۱) کشتار بی‌گناهان (۱) آثار امپرسیونیسم (۱) پست امرسیونیسم (۱) نقاشان پست امپرسیونیسم (۱) آثار پست امپرسیونیسم (۱) لذت نقاشی (۱) هنرمندان نوگرا (۱) عجیب ترین نقاشی جهان (۱) جنبش های هنری (۱) post modernism (۱) پسانوگرایی (۱) آثار پاستل (۱) نماد گرایی (۱) مکتب های نقاشی (۱) سارجنت (۱) روح نقاشی (۱) جان سینگر (۱) نقاشان آمریکا (۱) ژرژ سورا (۱) آثار سورا (۱) نو دریافتگری (۱) هنری ماتیس (۱) ماتیس (۱) داستان کرم ابریشم (۱) نیکوس کازانتراکیس (۱)
دوستان من پايگاه سرگرمي www.Patogh98.Com اندکی صبر ، سحر نزدیک است جدیدترین مدل های روز دنیا ترانه های محمد اکبری با مزه بيا تو (سرگرمي) کسب درآمد از اینترنت درج عکس در وبلاگ جدیدترین موزیک ها تاریخ ایران باستان www.yahoo.com کنار پنجره هنر هنرهای زیبا سروش کام G - mail قاصدک لبخندایرانی کد های جاوا www.art.com در گذرگاه زمان گالری ایمان ملکی شااااااااااادی ART روزنامه نگار تازه کار گالری استاد شکیبا درج عکس در وبلاگ 2 WWW.FINE-ART.COM آخرین کالاهای دیجیتالی بزرگترین پایگاه عکس جهان گذری به کوچه های سبز شاعری مد و فشن ورزش ایرانی پرتال زیگور طراح قالب